Sökträningen

Efter att jag bloggat klart igår gick jag och la mig. Det sista jag kommer ihåg är att jag tar mobilen och funderar på vilken tid jag ska gå upp. Sen vaknar jag av någonting imorse med ett ryck. 8.50 stod klocken på ochjag skulle hämta Karin kl 9! Som tur var låg väskan klar med träningssakerna och kläderna låg i en hög bredvid sängen från igå. Tog en macka i bilen och åkte och hämtade först upp Karin/Elsa och sedan Helena. Ivanna väntade vid infarten till Värsnäs, så åkte vi tillsammans till ett lämpligt ställe. Dock var det stället inte så lämplig när vi upptäckte att det var bilar som skulle in i skogen på den vägen, så mitt i alltihop fick vi flytta bilarna längre bort.

Isa skötte sig väldigt bra idag, var väldigt peppad och tyckte det var superkul. Jag rastade av henne lite först, sen fick hon vänta i bilen tills vi kört klart med Elsa, (som för övrigt var jättedukrig) sen var det hennes tur. Terrängen var inte så svår, men alla gömde sig nästan längst bort i rutan så att hundarna var tvungna att springa mycket på djupet. Jag körde de första två med att de skulle klappa i händerna som agerande, den sista inget agerande alls. Hon drog ut jättebra och letar med bra fart. Första gången tog hon rullen och spriang iväg med den, men tappar den på vägen. Efter det körde vi att hon fick använda rullen som sitter fast i halsbandet istället på de sista två skicken. Det gick jättebra! Figuranten stoppade in rullen i munnen på henne, och den höll hon nästan ända fram. Hon gillar ju inte det lilla spännet som sitter i rullen, och när den sitter fast på henne slår den ju inte på henne, så då var den inte lika läskig. Superbra! Påviset går bra också. Väldigt nöjd!

Sen var det Ollies tur som var jätteduktig. Han körde samma som Isa med rullen och han fattade poängen direkt! Tog tom rullen själv när han hittat figuranterna. Efter det var vi klara och åkte hemåt igen. Var hemma vid 12 och hade exakt en timme på mig att göra mig iordning för möte på biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Ivanna/Ollie

tack så möe för en skitbra träning! Kramar från Ivanna och Ollie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback