Fot..

I måndags tog jag tag i min själv igen och städade hela lägenheten innan jag och Ivanna drog till Värsnär för promenad och träning. Mitt mål var att få upp intresset av dummies, så jag åkte till Granngården och införskaffade mig två nya. En lite större som hade något konstigt i sig så den vart mjuk, och en liten hård. Jag jobbade mest med den större. Den tyckte hon var jätterolig, iaf först. Jag gömde den i olika rishögar så hon fick leta upp den, sen sprang jag år motsatt håll så hon sprang efter mig. Men efter några gånger tröttnade hon på det och la sig istället ner för att leka lite med dummyn själv.. Inte bra. Men då avbröt jag och tränade lite passivitet. Hon fick sitta och kolla på när Ollie tränade. Det gick jättebra. Även fast Ollie tappade lite fokus och sprang fram till henne satt hon bara kvar och tittade frågande på mig =)
Vi har fortfarande lite problem med takten i fotgåendet, hon vill inte går lite framför mig och ha kontakt. Mitt uppdrag blev då att jobba mer på det hemma där det inte finns något annat kul att fokusera på.

I tisdags jobbade jag hela dagen. så då blev det inte mycket gjort. Hann dock med ett Husse-möte på kvällen där vi fick mycket gjort. Bra och kul! Men denna dag tränade jag några fot-pass inomhus. Få steg, full kontakt och godis slängd framför henne. Hon fattade direkt.

Idag jobbade jag också, blev lite hastigt då de ringde imorse och frågade om jag kunde hoppa in och börja typ på en gång... Men jag slutade kl 16 så jag hann med vår träff på bruksan som vi bestämt dagen innan. Även idag tränade vi mycket fot. Och vilke skillnad från i måndags! Nu går hon visserligen lite för långt fram, det blir nästan som att hon "tittar bak" på mig, men det tycker jag är mycket bättre. Så fort jag säger nej så lugnar hon ner sig och kommer tillbaka. Tänk att det kan bli sån skillnad genom att belöna framåt. Sist jag gjorde så gick det inte alls lika bra, men det är bara att konstatera att hon faktiskt blivit äldre och kanske lite visare =) Tränade även lite inkallning vilken sitter som en smäck nu! Bra fart, och kommer in rätt intill sidan.

Imorrn är det ett 12-timmars pass på jobbet som gäller, sen på fredag morgon bär det av mot Stockholm (bara vi slipper snöstormen). Jag och Sara ska dit och shoppa loss lite. Eftersom hela min familj kommer att vara ute på landet kommer det mer kännas som en semester istället för att "åka hem". Vi ska för en gång skull inte vara fattiga studenter, utan vi ska handla, festa och äta på restaurang =)
Hej hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback