Veterinärbesök och solig promenad

Igår var det dax att gå till veterinären med lilla sjuklingen. Jag förklarade allting och antydde att jag trodde det var noskvalster. Men tydligen har hon en svullen lymfkörtel i halsen, vilket innebär att det är finns en infektion nånstans i "huvudet". Normalt sett brukar det tydligen sitta i halsmandlarna, men hennes halsmandlar såg fina ut. Så veterinären vart lite fundersam verkade det som. Hon sa att infektionen kunde sitta längre ner i halsen, eller i näsgången. Det kunde vara det som irriterade henne så hon nös. Men vi fick piller mot noskvalster också, för säkerhets skull. Sedan fick vi pencillin mot infektionen och ett återbesök om två veckor (när vi inte är hemma, så det blir antingen nästa vecka eller precis innan vi åker till och lämnar henne i norrköping. Om svullnaden inte är borta då, måste vi söva henne och kolla vad det är för nånting. Inge roligt alls, speciellt inte när vi åker ett par dagar efter... men vi hoppas på det bästa!

Imorse väckte Isa mig strax innan kl 9. Perfekt! =) Och det var jättefint väder, så jag gick mer än gärna upp. Solen strålade och det var riktigt kallt. Sånt som gör en glad =) Har varit så himla tråkigt väder de senaste veckorna. Och då är det ju himla trevligt att vara ledig en sån dag. Isa verkade också njuta av vädret...

image224

...för visst var det en fin utsikt...
image225

Sedan var vi tvungna att stanna och titta på hästarna ett tag...
image226

En pinne skulle vi ha med oss också...
image227

Kommentarer
Postat av: Helena, Puma och Tisla

Hoppas Isa kryar på sig så ni slipper oroa er. Men det är säkert INGEN fara... ;) Hoppas ni hade kul igår, tyvärr var jag redan bortbjuden sen ett par veckor sen tillbaks.... men vi får ta igen då ni kommer hem från costa rica!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback