Söndagsträning!

Idag efter jobbet var både jag, Helena och hundarna taggade för träning. Vi åkte upp till bruksan trots regn och rusk. Isa som inte gjort speciellt mycket i helgen eftersom vi båda jobbat, var både pigg och hungrig när jag kom hem. Jag tog tillfället i akt och tog med mig köttbullar (otrooooligt lyxigt tycker Isa) och väntade med att ge henne mat tills efter träningen. Här skulle tränas på rutan! Och idag hade vi bra förutsättningar som sagt. Isa var mycket mer samarbetsvillig än tidigare när vi klickade. Hon kämpade på bra och tänkte mer själv av vad hon gjort på väldigt länge. Fick några klockrena skick till precis rätt punkt i rutan, men hon verkade glömma bort det lika fort =)

Sedan fortsatte vi med inkallning med ställande. Varvade att lägga belöningen bakom henne och kasta den över hennes huvud. Hon fick till ett par riktigt fina ställanden, så det är jag också nöjd med. Körde några långa och fartfyllda inkallningar över en tom plan också, så hon inte glömmer bort hur en "vanlig" inkallning ska vara. Hon tycker det är så kul =) Vi avslutade med hoppet och det gick bra de första gångerna. Sedan blev hon lite osäker. Men när vi sedan testade hopp - apport gick det hur bra som helst!

När jag kommenderat Helena lite gick vi en sväng i hagarna med hundarna. Tisla var ju inte med, så det blev lite "vuxen-lek" och Isa tog tillfället i akt att sticka ut i skogen (och in i mörkret) och ville inte komma tillbaka. Som tur var kom hon springandes innan jag blev allt för svettig.

Husse har köpt en ny leksak som hon fattade tycke för direkt
image217

"Vill du leka??"
image218

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Klart coola tjejer ska sparka fotboll! helt rätt tänkt markus! Viggo däremot är alldeles för brutal.. en boll håller inte länge här inte!

Postat av: Sara

jätte söt

2007-12-14 @ 17:32:12
URL: http://lunaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback