Promenad tillbaka i tiden

Efter att endast har gått en liten rastningsrunda imorse innan jobbet, var det dax att ägna lite tid till Isa. Jag är så himla trött på alla vägar runt omkring oss, det är därför jag så ofta åker till skogen och går ut med henne där. Men nu när vi inte har någon bil är det ju svårt. Så jag gick först upp mot djurängen (där går jag inte såå ofta) och sen fortsatte jag bara längre och längre bort. Jag kom på att jag inte varit i mina gamla trakter på jättelänge, och där vet jag ju många härliga skogar som vi alltid gick i förut. Så vi promenerade i princip runt hela norrliden, och för er som inte vet vad det är, så kan jag bara säga att det är långt. Det hade hänt massor där uppe sen jag var där sist. Flera fält och skog är borta för att bygga nya byggnader. Men Isa tyckte det var kul! På vägen hem gick vi förbi vår gamla lägenhet (gud va glad jag är att vi inte bor där längre) och Isa kände igen sig. Hon verkade lite fundersam också och satte sig ner och bara glodde hur länge som helst (se bild). Men det var skönt med en riktig långpromenad, och lite annan omgivning. Nu är både matte och hund trött... Men det tycker jag att man får vara när man har varit uppe kl 05.30.

Igår var jag i stan och kollade lite klappar, och då köpte jag en ny sele till Isa. Om hon har en halsinfektion är det kanske inte så trevligt att ha halsband på sig. Men det tvivlar jag visserligen på, för hon är jättepigg, men man vet ju aldrig. Sen var hon så söt i den också, så jag kan använda den ändå =)

Snart bär det av till stan igen, för jag hittar aldrig de sista klapparna, sen måste jag göra färdigt skolarbetet, suck.

Bilder från dagen prommis:

Isa njuter av utsiktern i djurängen
image228


image229

Busar i nottlidens skogar
image230

Hmm, här känner jag igen mig... (hennes lekplats som valp)
image231

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hon ser väldigt funderande ut....Här har jag varit förut

2007-12-19 @ 09:58:09
Postat av: Johanna och Viggo

Klurigt
hon får det nu när det snart bli ytterliggare ett hem med lekplatser o polare =) Tror hon löser det fint! Vi längtar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback