Missnöjd hund

Isa är inte speciellt glad på mig, fast jag verkligen anstränger mig för att hon ska bli glad. Igår började hon nämligen fnysa och nysa igen, och efter att jag pratat med veterinären och Boos föräldrar kan jag konstatera att det nästan med all sannorlikhet är noskvalster. Som smittar jättelätt! Imorrn har vi tid hos veterinären, men det förstår inte Isa. Hon förstår inte heller att hon är sjuk tror jag, för hon är inte hängig, har ingen feber och äter och dricker som vanligt. Så igår gjorde hon inget speciellt, gick några lite längre promenader bara.

Sen imorse var det ju Lucia-morgon, så jag var uppe i ottan och kollade på Lucia-tåg iskolan och åkte och tränade direkt efter. Därför var jag bara ute och rastade Isa på morgonen och hon är ju van med en lång promenad av antingen husse eller matte. Så när jag kom hem var hon lite sur. För att göra henne lite glad bestämde jag mig för att gå en långpromenad. Eftersom bilen blev såld 2 timmar efter att vi satt ut annonsen (!) blir det numera promenader runt oss (tror Isa förstått att bilen är borta och är nog lite arg för det med). Jag bestämde mig för att gå bort till den stora hagen vid Tyska bruket. När vi kom fram till bruksan blev Isa jätteglad, men hängde lite med huvudet när hon insåg att vi inte skulle stanna där. Dock blev hon faktiskt glad när hon fick springa i hennes favorithage där hon inte är så ofta. På vägen tillbaka var hon en ganska så nöjd hund tills hon fick syn på boxrarna lekandes i hagen bredvid oss. När hon inte ens fick hälsa på dom blev hon sååå besviken, stackarn. När vi kom hem gick hon iväg och la sig direkt...

Tog lite bilder på promenaden, det är så fin natur där. (och fin hund =) )

image221

image220

image222

image223
image219

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken söt vovve? Yambo hälsar:
http://junitjej.blogg.se/hunden_yambo.html

Postat av: Louise

Oj vilken söt hund. Och va härligt att du verkligen, verkligen ser och tänker på hur den känner sig. Inte alla hundägare som gör det ju.
Ha de så bra!
Kram Louise

2007-12-13 @ 17:47:36
URL: http://louisesa.blogg.se
Postat av: Mamsen

Gulliga ,gulliga Isa. Jag tror faktiskt att det är den finaste hund en mattemor kan ha.
Puss

2007-12-13 @ 20:04:28
Postat av: Johanna och Viggo

Fisen då! Låt matte läsa detta för dej:
Snart ska du ju komma å bo hos oss här i stora Norrköping. Viggo o husse utforskar skogen mest varje dag o vi längtar efter å få mysa med en sån tjej som du! Klart du inte kan vara sjuklig då.. lika bra å gå till farbror doktorn direkt å bli frille så du kan rejsa runt med favvograbben i skogarna var o varannan dag.. Å du jag vet att matte å husse letar ny bil som är stor bak =) Håll ut! Pussis Viggo med familj!

2007-12-13 @ 21:21:48
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Hanna och Isa

=) =) =) =)

2007-12-13 @ 22:32:10
URL: http://hannaochisa.blogg.se
Postat av: Sara

jättesöt hund du har!

2007-12-14 @ 17:31:16
URL: http://lunaqueen.blogg.se
Postat av: Helena, Puma och Tisla

Men oh.... vi insåg häromdagen att vi kommer ju sakna er.... shit va trist o vara utan er i en hel månad.... mer blir det ju nästan med jul o allt emellan med...*snyft* Vem ska jag då snacka skit med fler agånger i veckan då jag är ute o går.... kommer bli ensamt. Hundarna kommer ju sakna en Isa som ligger o gnager på en pinne ett par meter bort.... ;)

Hörs flickorna!

2007-12-15 @ 00:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback