Mellandags-lugn på Nämdö

Jaa, så var julen över. Jag är hemskt nöjd med denna jul. Väldigt bra julklappar, trevligt sällskap, och har hunnit träffat både min och Marcus släkt. Dessutom har Isa varit i med mig denna julen, eftersom vi inte firade hos syrran i år. Och det har varit trevligt det med såklart =)
Hon vänjer sig snabbt med att vara hemma med mamma och pappa när jag är på stan, och hon har till och med vant sig med att vara en "stads-hund" för ett tag. Men det gick inte att gå miste om glädjen när hon sprang som en tok i skogen i Bålsta. Vi var ute länge och bara njöt över att vara i en ny skog. Och nu när vi är på Nämdö i skrivande stund är det en fri gårdshund som nöjt strosar runt markerna. 

Jag och Marcus kom ut med tidiga båten i morse och Isa åkte ut igår kväll med mamma och pappa. Vi hann inte mer än att sätta oss ner i huset förrns nyheten att båten vi åkt med gått på grund minuterna efter att vi stigit av. Hela familjen (och resten av ön) gick tillbaka till bryggan för att kolla in "olyckan". Det händer trots allt inte allt för ofta sådana saker här på Nämdö. Isa var också med och var väldigt facinerad hon med. Sedan har hon varit ute och hjälpt mig när jag fixat lite i trädgården. Hon kommer att vara kvar här ute under nyår när vi är på fest i stan, sen bär det av mot Kalmar igen den andra januari. Sen är det bara 4 dagar där det ska jobbas och packas, sen flyr vi landet för ca 4 veckor... Weeeiii!

image241
Jag är hemskt glad att vi hann av båten innan den gick på grund, ännu mer lättad är jag att Isa inte var med.
Isa tittar nyfiket på båten som ser konstig ut.
image242

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

oj vilken tur ni hade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback