Träning, kurs och grillning

I fredags möttes jag, Ivanna och Johanna upp för att att träna igenom hela lydnadsklass 1. Johanna kände att Viggo var lite trött efter veckans alla träningar och agerade därför tävlingsledare åt oss första. Vi tog ett moment i taget och efter att både jag och Ivanna hade genomfört det så gick vi vidare med nästa.
Isa var jätteduktig hela dagen, det märks lite skillnad från det andra löpet tror jag minsann. Hon låg under hela platsliggningen fastän både Ollie och Viggo som låg på varsinn sida om sig, rörde på sig lite.
Sedan under linförighet kändes det jättebra. Hon var jättebra med kontakten och gick i rätt position, satte sig även för det mesta rätt. Tjejerna sa även att det såg bra ut, så det var itne bara som det kändes =) Duktig tjej.
Läggande och ställande under gång har vi ju lagt lite på hyllan sen i höstas, så de hade jag inga förväntningar för. Men det gick väl bra ändå, bara att jag fick visa vad hon skulle göra.
Inkallningen kunde vara i högre fart. Man märkte att hon väntade på visselsignal, för att hon väntade ett par sekunder innan hon kom, får lägga det på hyllan tills vidare, det här måste sitta först.
Apporten gick också bra, jag tog den innan hon släppte den i andra försöket, så då nöjde vi oss med det.
Hoppet kan hon ju också, så det var inga problem, kunde kanske hoppa liiiite högre, men ändå. Tror hon var lite trött också.

Efter det fick Viggo köra de moment som kändes bra för dagen. Jag har haft problem med att spara bilderna, men Johanna har några på sin blogg om ni vill se. (Finns under länkar)

Efter träningen var mattar hungriga och åkte till Kallskänkan och köpte goda sallader som åts upp vid långviken. Efteråt fick hundarna svalka av sig i det klara vattnet, och Isa var alldeles lyrisk. TYckte det var sååå kul.

På kvällen åkte vi till Johanna och åt god pizza. Riktig trevlig kväll =)

Imorse var det då dax för mig och Isa att bege sig mot Öland för att påbörja vår tävlingslydnadskurs. Det var riktigt varmt redan på morgonen. Det var kurs i 4 timmar, och ca 3 timmar av dom var det information eller fika, så när jag hämtade ut Isa för träning var hon alldeles dåsig. Så jag har inte mycket att rapportera därifrån. Vi tränade på sitt och ligg. Det var bara jag som var intresserad av att komma ut och tävla i gruppen, så det var en liten besvikelse.

På vägen hem ville jag bara svalka av stackars Isa som dreglade i hela munnen av all "svett". Åkte ner på varenda väg som gick mot havet, men alla stränder var "hundar förbjudet". Ååååå
Hon fick åka hem och lägga sig där och svalka av istället. Jag och Marcus drog ner till Vallgraven där det var PROPPAT med folk.. sån stämmning! Efter några öl (cider för min del)  åkte vi hem och grillade utanför oss med sällskap av Linn och Pontus. Isa verkade sovit av sig det mesta och lekte glatt med Boo =)
Imorrn är det arbete som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback