Tisdagsträning

Så var det dax att dra igång träningen litegrann efter ett mindre uppehåll för löpet. Vi hade bestämt dejt med Johanna/Viggo och Ivanna/Ollie i Värsnäs på eftermiddagen. Johanna var redan där och jag skulle gå en liten sväng med Isa innan hon skulle få träna. Efter att hon bajsat drog hon som ett skott ner på fältet där Johanna visslade på Viggo. Efter ett mindre utbrott från min sida (och rädsla för att hon skulle få nått från Viggo, visste ju inte om han var kopplad), åkte hon in i bilen och fick skämmas lite.

Jag började med att hjälpa Johanna lite med att kasta dummies i form av enkla markeringar och Viggo skötte toppen bra! Ut som ett skott på kommando och in till matte igen, roligt!
Sedan kom Ivanna och hon tränade lite själv i kanten medans Johanna var kastare till mig. Vi provade på både dubbel och enkla markeringar idag. Dubbel fattade hon inte riktigt vilken hon skulle ta först, men gick hyfsat ändå. Enkel markering tycker jag gick bra. Men det som var ett stort framsteg idag var att hon kom fint in till sidan med dummyn och lämnade av den. Det kändes kul!

Sedan tog vi ut alla hundarna samtidigt och kommenderade varandra i fotgåendet. Detta tycker jag fortfarande är svårt, troligtvis svårare än Isa tycker. På raksträckor går hon jättebra, men saktar ner lite i svängar och tappar lite kontakt, så det får vi kämpa vidare med. Det kändes kul och väldigt lärorikt att kommendera varandra, det ska vi fortsätta med!

Efter en liten snackpaus och solning i gräset beslutade vi att hundarna skulle få bada lite efter träningen.
Ett litet urval från dagens badbilder:

Isa

image21

Viggo
image22

Ollie
image23

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

hihi han var ju kopplad som tur va =) Kände att han hade en viss dragning upp mot skogen så kopplet fick vara kvar!! Fredag kör vi igen! Jippie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback