Syjunta med ny symaskin

I helgen när jag var uppe i stockholm hämtade jag min fina födelsedagspresent; min symaskin!
Så idag när jag kom hem från hundträningen packade jag upp den ur kartongen för gott. Efter att ha läst så mycket jag behöver i instruktionsboken kunde jag börja sy, har ju en bunt med tyger som legat här på hyllan ett tag.
Och oj vad jag har sytt!
Innan middagen blev det nya gardiner till sovrummet, och efter middagen gjorde jag nya gardiner till datarummet. Gardiner är bra att börja med eftersom det är så lätt att sy (trots detta blev det lite fel här och där).

Jag ska fortsätta sy lite större och lättare saker såsom dukar, gardiner osv innan jag ger mig på exempelvis kuddfordral och väskor. Målet är att kunna sy kläder. Jag fick nämligen fler jättebra tidningar med massor av mönster i av systeryster som födelsedagspresent. Toppenbra!

Kommentarer
Postat av: Ivanna

Va roligt...vad fick du för symaskin? Jag har sytt så mkt att jag inte vet vad jag ska sy mer! hehe hittar på en massa strunt nu bara för att ha saker att sy! Lycka till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback