Påskhelg på landet

I onsdags förra veckan bar det iväg mot stockholms skärgård och mitt älskade landställe där jag spenderat alla mina somrar. Min syrra och hennes karl och två barn skulle dit och så mamma och pappa såklart. Farbror Lars och kusin var också ute några dagar.
Isa har varit jätteduktig hela veckan! Hon har visat att hon vuxit otroligt mycket sen vi bodde där i somras och har även visat att hon visst kan vara vaktig. (Danne påstod ju att hon vaktat honom när han passade henne, och nu kan jag verkligen se vad han menade). Det går nämligen en väg rakt igenom vår tomt (mellan vårt hus och föräldrarnas hus), där folk går ganska ofta. När det kom någon skällde hon några gånger tills vi kom och tittade vilka det var. Var det någon vi kände bytte hon taktik totalt och var bara glad när de ville hälsa. Super! Det är förvisso en allmän väg, men man kommer ingenvart på den, bara ner till vår gemensamma brygga, och där har inga obehöriga att göra, så det är helt rätt tänkt av henne.

Vi har även kunnat skicka iväg henne till mamma eller pappa och sedan gått in själva för att göra någonting inne, och då har hon följt efter dem vart de än går istället. Det var preis såhär jag ville att min hund skulle vara när jag först började träna henne. Jag ville ha en hund som lyssnade på alla, var snäll mot alla men även kunna säga ifrån och alltid kunna vara lös, så det känns lite som en seger. Hon har även kunnat vara lös själv ute utan att gå iväg.


Det bästa var nog när jag satt på vårt utedass (jo, det finns fortfarande sånna) och Isa var utanför och väntade. Då kom det förbi en hanhund innan jag hann reagera typ 50 meter bort. Men Isa satt bara kvar och tittade på mig och stannade kvar, tur för mig eftersom hon varit i höglöp de flesta dagarna!

Isa sitter på vår trapp och vaktar huset, ingen kommer förbi här obemärkt.

image17

Lite träning på ängen. Åkern som gränsar till vår äng var nygödslad och fullt med gott skit, men tom den lät hon bli,
hon vet gränserna för tomten!
image18

Från ängen syns föräldrarnas hus och till höger är systers hus.image19

Mitt, Marcus och Isas hus
image20

Isa sov hela vägen hem så jag antar att hon haft en händelserik och rolig vecka med mycket frisk luft och mycket uppmärksamhet från alla håll!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Duktiga Isa! Vilken tjej! Hon har verkligen mognat o blivit en duktig HUND inte trotsig brud =) Ses i em.. wihoo träning! Kramar

Postat av: mamsen

Vad mysigt det var att ha er hemma ett tag. Isa är fantastiskt duktig och mysig. Saknar er alla redan.
Kram

2007-04-10 @ 18:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback