Måndagsträning

Idag innan middagen åkte vi upp till bruksan för att träna lite lydnad. Isa fick vila i söndags då matte joabbde och jag tror även att Isa behövde vilan. När vi kom upp var det jättemycket folk där, och det kom fler hela tiden, jättebra träning!
Isa var lite dåsig (tycker hon har varit lite trött hela dagen) och tror att det är vädret. Hon var inte fullt på topp i fotgåendet, men övade då lite högersvängar som lite omväxling. Nu har hon börjat fatta galoppen med att bakbenen måste backa runt mig lite! Hon sätter sig ganska ofta lite snett, men då väntar jag bara ut henne lite tills hon rättar sig själv.

Sedan övade jag på lite inkallningar. Hon kommer ju när jag ropar, men det är inte alls samma fart som förut. Måste kanske börja om lite med att springa bakåt när hon är på väg. Men idag verkade hon som sagt lite dåsig, så det får vi ta en annan dag när hon är mer på hugget.

En tredje övning var apporten. Jag tränade mest ettans moment när hon bara ska hålla i den. Hon reser sig gärna och sätter sig igen med den, men just nu korrigerar jag inte det, utan fokuserar på att hon faktiskt kan göra saker med apporten i munnen. Till slut höll hon apporten helt stilla i munnen tills jag tog den. För att inte utmana ödet tog jag den ju ganska fort, men det kommer jag att öka succesivt.

Emellan våra små indelade "träningspass" satt vi och tittade på de andra grupperna, som var väldigt duktiga. Kul att se! Johanna och Viggo var även där i det fina vädret, dels som lite distration och  dels "bollplank" med idéer. Sedan skulle Karin ha kurs med Elsa, så hon kom förbi ett tag också. Skönt att bara kunna sitta med hundarna utan massa stoj. Isa var duktig på passivitetsövningarna jag gjorde idag. Hon fick stanna kvar på lite olika ställen, medans jag gjorde andra saker. När Johanna och Viggo precis kommit fick isa sitta någon meter bort medans jag gick fram och busade lite med Viggo. Duktig flicka =)

Efter träningspasset fick Viggo och Isa hälsa lite på varandra, det var ju så länge sen de fick leka! Jag försökte få lite kort, men det var inte lätt. Några blev väl godkända åtminstonde.
image27
image28

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Bra jobbat idag! Viggo ser utsvulten ut på bilderna, bara gnager å gnager =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback