Hundkurs

Jaa, idag var det dax för hundkurs igen då... Idag gjorde vi lite mer än förra gången som tur är. Vi tränade mycket kontakt och lite snabba ligg. Isa är verkligen inte med, hon lägger sig i den takt hon alltid gör hur jag än gör. Får komma på nått bra knep. Sedan mötte vi varandra med hundarna, tränade lite enkla platsliggningsövningar och tandvisning. Inget jätteutmanande, men bra träning för Isa ändå.
Jag tycker hon är mycket lugnare nu efter löpet, nästan lite för lugn. Idag kändes hon mest loj. Får försöka hitta knep att få upp tempot lite. Ska nog inte var så mycket på bruksan nu, har varit på apellplan så himla mycket på senaste. Får åka till skogen lite istället, så kanske hon blir gladare. Iof är det ju inte länge sen hon löpte, så det kan hålla i sig från det säkert.
Efter kursen stod jag och pratade med en annan instruktör som var där och fick lite tips, det var värdefullt =)
Imorrn är det träningstävling som vi ska åka och titta på, bra för både matte och Isa att titta på och eventuellt anmäla oss själva til en nån dag. Nu ska vi sova, kom hem typ nyss (kl 23) så vi är trötta och frusna. God natt!

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Ååå förstår precis vad du menar med läggandena! Viggo sätter sig gärna först! VI får klura på den nöten! Så vi snart kan knäcka den =) Sov gott!

Postat av: Helena och Puma

Mitt tips är SNABBA och ROLIGA belöningar först. Så fort bröstkorgen nuddar backen så klickar man/kastar leksak.... och repitioner repitioner... :)

2007-04-19 @ 00:05:07
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback