En ny aktiv dag...

.. i lilla Isas liv. Idag skulle grannhunden Boo få vara här då matte och husse skulle vara borta stora delar av dagen. Så jag gick över och hämtade henne när jag och Isa skulle ut på vår morgonpromenad. Isa är duktig när man går med dom båda två, hon vill inte leka när hon är i koppel, vilket underlättar promenaden ganska mycket. Boo var uppspelt och ville leka med både mig och Isa. När jag kom till hagen vid bruksan släppte jag båda två så de fick leka. Eftersom vi inte passat Boo på ett tag kändes det säkrast att släppa henne nånstans där det var inhägnat. Isa har ju varit lite frustrerad av att hon inte fått leka med nån på länge, (det har dock varit väldigt lärorikt för henne), så hon var också väldigt peppad. Boo sprang runt runt som en tok innan hon lugnade ner sig. Försökte få några kort men det var svårt, några hoppas jag funkar iallafall.
På vägen hem var det mycket lättare att gå med dom båda... Hundarna var trötta och säkert ännu tröttare än vanligt av den starka solen.

När vi kom hem var det dax för mig att bege mig till skolan. Som tur var fick vi sluta lite tidigare så jag hann iväg till Värsnäs med Isa. Husse följde även med, vilket alltid är lika trevligt =)

Jag började med att lägga ett spår med 5 föremål, vinklar och ca 250 meter. Under tiden det låg gick vi en promenad i solen, mysigt!
Efter ca 45 minuter återvände vi till spåret och satte på sele och lina. Isa drog iväg direkt och hittade spåret efter liiiite hjälp. Sedan gick det undan. De två första föremålen gick superlätt, sedan tog hon fel i första vinkeln och de två sista föremålen som var tråkiga pinnar markerade hon inte alls. Får nog gå tillbaka lite och använda mig av leksaker och kanske lite fler nästa gång. Men jag är nöjd trots allt med tanke på att vi inte alls språrat mycket sen i höstas.

Nu är hunden nöjd och belåten över ytterligare en aktiv dag med lek och träning.

Lite bilder från imorse:

Det var inte lätt att få med dom på bild som sagt
image24

De båda två lugnade ner sig efter ett tag
image25
image26

Kommentarer
Postat av: Ivanna

Ja, jag vet det ändras titt som tätt! Roligt med symaskin antar jag?! hehe jag kan inte heller slita mig loss från min! :D ses imorrn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback