Bilder från dagens träning

Idag har det varit en busy dag. Möttes i stan och skulle gå runt och leta intervjuobjekt, något som visade sig vara svårare än vi trott. Sedan åkte vi till bibblan och satte oss för att ändra allt som inte var bra sist på handledningen. Kl 18.30 hade jag kommit hem och fått mat i magen och var redo att ta tag i kvällen bravader med lite promenad och lite träning. Jag mötte Helena/Puma och Johanna/Viggo och begav oss till hagen bakom bruksan. Där gjorde vi först en platsliggning som gick bra, trots väldigt mycket störning i form av goda pinnar och fåglar som lät konstigt. Sedan hjälpte Helena mig med "valp-inkallningar", eftersom jag vill få upp farten igen. Detta går ut på att jag springer iväg tjoandes med leksak, medans Helena sitter och håller i Isa. När jag kallar in släpper hon henne. Det gick bra! Hon hade bra fart hela vägen in båda gångerna. Behöver bara reagera lite snabbare på kommandot.

Medans Helena och Johanna tränade lite smög jag bort för ett litet sök med Isa. Hon tyckte det var roligt och letade fint och kom snabbt in till mig igen.
Sedan fick Johanna agera dummykastare åt oss. Vi gjorde någon enkel markering innan vi testade på dubbelmarkering igen. Hon har inte riktigt förstått det än. Först gången fick hon på den första först, men när hon sedan kommit in med den hade hon "glömt bort" den andra, men det var bara att påminna och köra igen. Det kommer nog, vi har ju inte tränat detta nått på jättelänge.
 Vi fick iaf lite bilder från dagens träning, tänkte lägga ut några stycken, brukar vara uppskattat. En del är lite suddiga, men hoppas man ser ändå.

Hela glada gänget (förutom Helena som står bakom kameran)
image39

Puman
image40

Platsliggningen (Viggo kom inte med, var bakom ett träd från mig)
image41

Isa spanar på Johanna och Viggo efter att han gjort ett eller två ärevarv
image42

Nu kommer en serie som Helena tog när vi tränade markeringar:
Väntar på att en dummy ska fara iväg...
image43

Ut och hämta!
image44

Och tillbaka till matte
image45
image46

Och en fin avlämning =)
image47

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Snyggt jobbat idag! Vilka avlämnigar hon gör! Riktigt snygga!

Postat av: Ivanna

Hej hur går det för er på kursen? Lika rolig som du förväntade dig? Synd att jag inte kunde starta den samtidigt. Mycket på gång nu! Kram

2007-04-24 @ 08:13:54
URL: http://punkrockmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback