Apportbocken åter på G!

Idag har det varit en ganska så skön dag. Hamnade hos Sara igår kväll för att dricka lite vin, och gick sen vidare till puben. Därför var jag lite seg imorse och tog mig en sovmorgon. Sedan skrev vi lite B-uppsats mitt på dagen och eftermiddagen gick åt på ingenting.

Innan middag åkte jag till bruksan för att träna lite kontakt och skulle även ta tag i apportbocken igen. Det är ju helt klart ett moment i kursen som börjar på lördag, så jag känner att jag borde arbeta hårdare med det nu ett tag framöver.

Jag gick tillbaka till hur vi började med apporten, dvs klicka vid intresse, sen när hon greppa, sen när hon tog upp den osv. Det gick jättebra och hon var superpeppad (kanske för att det var så enkelt). Sen väntade jag längre och längre med att klicka, och höll då handen på apporten så det blev att hon gav den till mig. Helt plötsligt trillade poletten ner och hon kom in till sidan vid mig, satte sig ner och väntade tills jag tog den. Provade att kommendera fot med approten och det gick också bra. Hon tog några omtag för mycket, men det är nog nått som går bort med tiden när hon blir mer säker på apporteringen. Skitkul!

Efter träningen åkte vi till Ikea för att införskaffa massa tyger som jag kan göra nått roligt av =) Dom hade även reapris på några tyger, 5 kr metern, så nu har jag massa tyg som jag kan öva på! Wiihoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback