Helt underbar dag!

Idag har varit en kanondag änsålänge! Började med att jag fick en liten liten sovmorgon till kl 8. Sen packade jag och Isa in oss i bilen och åkte och hämtade Elsa och Karin, och Puma och Helena. (Boxrar överallt)

Vi åkte ut till Värsnäs och solen strålade som aldrig förr. Vi började att lägga spår till Isa och Puma. Vi beslutade att gå varandras spår för att öka svårighetsgraden på spåret. Jag fick Pumas föremål hon skulle hitta och traskade ut i skogen. Helena gjorde samma sak åt andra hållet.

Sedan vallade vi av en 50x50 ruta där vi skulle köra lite sök med Elsa och uppletande med det lite äldre hundarna. Vi började med Elsa. Hon tyckte det var jätteroligt att söka verkade det som! Hon gillade rullen också =) Bra att börja tidigt. Sedan var det Pumas tur. Hon var också jätteduktig och kom in med föremål efter föremål.

Sedan var det Isas tur. Det första hon gjorde var att sticka ut ur bilen när vi öppnade dörren. Hennes förklaring var att hon suttit så himla länge i bilen innan hon fick gå ut och jobba.. Då blir hon lite överpeppad.
Efter jag satt på henne tjänstetecknet fattade hon direkt at hon skulle leta efter nått, dock tror jag nog att hon siktade mer på människor än föremål. Jaja, hon hittade till slut leksaken, men ville inte komma in med den. Vi provade flera olika sätt, och blev störda av andra hundar några gånger, men till slut kom hon tillbaka med leksaken iaf! 2 ggr! Så jag var nöjd med det lilla =)

Så var det dax att ta spåren. Hon hittade spåret alldeles själv och tog spåret jäätefint! Det var mycket roligare att gå nån annans spår! Det var väldigt bra med föermålen vi la ut också, för då hejdade hon sig själv mellan dem och sprang inte iväg som hon kan ibland. Jag var supernöjd!
Efter lite bus med alla tre åkte vi hem och iväg till skolan direkt.
Där fick jag resultatet på min tenta som jag haft ångest över i 3 veckor nu. Jag fick VG!!! Helt sjukt! Bättre dag går inte att ha! Nu ska vi iväg till Pipes och äte lite buffé och dricka lite vin, så hunden blir ensam ikväll. Fast det brukar hon bara tycka är skönt, iaf när hon har haft en arbetsam dag =)

Kommentarer
Postat av: Helena och Puma

Härligt var ordet ja. Isa jobbade på bra av det jag såg, lite unghunds bus blir det ju när man har en unghund sånt händer. :) Återigen god jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback