Hänger på blogg-eran

Jaha, så tar jag mig äntligen i kragen och startar min egna blogg. Här kommer jag att hålla mig själv och andra som kan vara intresserade uppdaterad av vad som händer på hundfronten, dvs vad som händer i lilla Isas liv. Hon är en Golden retriever flicka som kom in i våra liv förra hösten i oktober, så vi har haft henne över ett år nu. Hon är nu nästan precis 1 1/2 år och är inne i en liten trotsålder, men är ändå inte så jobbig som man har hört att en del unghundar är.

Idag var vi iaf på brukshundklubben för att träna lite. Vi har varit på bröllop i helgen, så Marcus kompis har passat henne. Hon var väldigt taggade när man vi kom up på appellplan, men det är bara roligt! Vi kör mycket på fotgående och att korrigera utgångspositionen. Har en tendens att sätta sig lite "framför" mig ibland. Det gick iaf bra! Lite väl intresserad av godiset kanske, men ibland kan det vara en fördel också =)

En dum sak är att hon börjat skälla när jag binder henne och går därifrån. Jag var nämligen där och tränade med Helena och skulle hjälpa henne med budföring. Då skällde hon hela tiden.. jättejobbigt! Det började hon med på en av Husses sista träningar.
Jag körde lite budföring med Isa också och det gick bra, men tanke på att jag inte tränat det på väldigt länge.
Det tog nog lite på krafterna för nu ligger hon helt utslagen på sitt täcke. Jag som tänkte fixa till ett fint kort på henne som vi skulle kunna använda som julkort, men hon verkar inte vara med på den idén...

Kommentarer
Postat av: Tove & Sigge

Välkommen till blogg.se!! Skojsigt att ha en till träningsdagbok att följa. Roligt att skriva oxå för då blir man genast mer strukturerad och målinriktad!

Kram Tove och Sigge

Postat av: Hanna och Isa

Jaa, jag hoppas att jag ska bli lite mer strukturerad nu! Och kanske tom vågar sätta upp lite mål =)

2006-12-18 @ 21:21:14
Postat av: Viggo

Välkomna! Ser fram emot å läsa om er =)

2006-12-18 @ 22:10:37
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Helena och Puma

Tss, du har inget ambitiöst planeringsprojekt på G då? :) Tack för sällskapet igår!

2006-12-19 @ 19:20:13
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com
Postat av: Mamma Bitte

Kul grej med bloggen. Kommer att läsa den då och då även om jag inte försår orden du använder när ni tränar olika saker. kramis mor

2006-12-19 @ 19:50:26
Postat av: Hanna och Isa

Hehe, nää, jag är inte fullt som ambitiös som du än, men så småning om kanske ;)

2006-12-19 @ 20:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback